Şirket, Ortak Programındaki kanalların dörtte birinden fazlasının artık kısa videolardan para kazandığını duyurdu.
Bu dönüm noktası, YouTube‘un reklam gelirini Shorts hazırlayan içerik oluşturucularla paylaşmaya başlamasından bir yıldan biraz daha uzun bir süre sonra gerçekleşti. YouTube, şu anda dünya çapında Ortak Programında 3 milyondan fazla içerik oluşturucunun bulunduğunu söylüyor. Bu da, platformdan para kazanan Shorts içerik oluşturucularının sayısının yüz binlerce civarında olduğu anlamına geliyor.
Shorts’taki reklamlar feed’deki klipler arasında göründüğünden Shorts‘un gelir paylaşımı, YouTube’daki daha uzun içeriklerden farklı şekilde yapılandırılmış. Reklam geliri bir havuzda toplanıyor ve izlenme sayısı ve müzik lisansı gibi faktörlere göre uygun içerik oluşturucular arasında paylaştırılıyor. Şirket, bu düzenlemenin bireyler için geleneksel içerik oluşturucu fonlarından çok daha kazançlı olduğunu söylüyor.
YouTube Shorts TikTok’u piyasadan siliyor
Ancak şu ana kadar, platformun diğer para kazanma programlarıyla karşılaştırıldığında içerik oluşturucuların Shorts‘tan ne kadar kazandığı belli değil. YouTube ayrıntıları paylaşmayı reddetti ancak şirketin son üç yılda içerik oluşturuculara 70 milyar dolar ödediğini açıkladı.
Shorts‘un ivmesi önümüzdeki aylarda daha da artabilir. Daha uzun videoları teşvik ederek YouTube ile daha doğrudan rekabet etmeye çalışan TikTok, uygulamasının Amerika Birleşik Devletleri’nde yasaklanması gibi gerçekleşmesi çok da imkansız olmayan bir ihtimal ile karşı karşıya. Bu sonuç kesin olmaktan uzak olsa da YouTube’un eski TikTok kullanıcılarının ve yaratıcılarının ilgisini çekeceği neredeyse kesin.